Univerza Maribor

Rules

Only words with 2 or more characters are accepted
Max 200 chars total
Space is used to split words, "" can be used to search for a whole string (not indexed search then)
AND, OR and NOT are prefix words, overruling the default operator
+/|/- equals AND, OR and NOT as operators.
All search words are converted to lowercase.

SLO | ENG

Center za vseživljenjsko učenje


Center za vseživljenjsko učenje Fakultete za strojništvo je nastal v okviru projekta Vpeljava podpornega okolja za vseživljenjsko učenje za trajnostno inženirstvo, ki ga financira Republika Slovenija, Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije, ter Evropska unija iz sklada EU Next generation in je del evropskega Načrta za okrevanje in odpornost (NOO). Projekt poteka od 1. oktobra 2022 do 30. septembra 2025.
Prostori Centra se nahajajo v B objektu, v prostorih bivše tiskarne, B-109.

Slovenija predvideva izvedbo 34 reform in 52 naložb na štirih ključnih stebrih: zeleni prehod, digitalna preobrazba, pametna in trajnostna rast ter zdravstvo in socialna varnost. Ključne vsebinske prioritete vključujejo zeleni prehod, digitalni prehod in vseživljenjsko učenje, pri čemer se poudarek namenja mikrodokazilom. Univerza v Mariboru je v okviru Načrta za okrevanje in odpornost (NOO) uspešno pridobila 23 pilotnih projektov za zelen in odporen prehod v Družbo 5.0, med katerimi je tudi pilotni projekt Fakultete za strojništvo Vpeljava podpornega okolja za vseživljenjsko učenje za trajnostno inženirstvo – Green2Eng. Glavna cilja vseh pilotnih projektov sta doseči prenovo učnih načrtov za zeleno, digitalno trajnostno povezano univerzo ter zmanjšati neusklajenost med potrebami trga dela in znanjem diplomantov.

V okviru našega projekta Vpeljava podpornega okolja za vseživljenjsko učenje za trajnostno inženirstvo (Green2Eng) smo si zastavili enega izmed ključnih ciljev – zmanjšati neusklajenost med znanjem diplomantov in potrebami trga dela. S projektnimi aktivnostmi, ki vključujejo razvoj mikrodokazil, krajših izobraževanj manjšega obsega, dopolniti klasične, utirjene študijske poti in razširiti ponudbo na širši krog učečih se. Rezultat našega prizadevanja bo uvedba sistema podpornega okolja za vseživljenjsko učenje v obliki tečajev s pridobitvijo mikrodokazil.


Vizija centra

Vizija centra

Na Fakulteti za strojništvo Univerze v Mariboru je  nastal inovativen prostor znanja – Center za vseživljenjsko učenje. Ta dinamična enota predstavlja ne le podporno službo, ampak tudi katalizator novih idej ter ključno orodje za oblikovanje mostov med fakulteto in zunanjim okoljem. Je gonilo povezovanja, ustvarjanja in prenosa znanja med izobraževalnim okoljem ter gospodarstvom.
V jedru te zgodbe stoji vizija Centra za vseživljenjsko učenje, ki se opira na štiri  stebre. Prvi steber Center postavlja v vloga promotorjo STEAm poklica, kjer se prek različnih dogodkov vzbudi navdušenje pri mladih, pomaga jim pri odločitvi o študiju ter odpira vrata v svet znanosti, zelenih tehnologij, trajnostnega inženiringa, oblikovanja in matematike. To ni zgolj izobraževanje; gre za izkušnjo, ki oblikuje odločitve in navdihuje prihodnje generacije strokovnjakov.
Drugi steber se osredotoča na podporo kariernemu razvoju trenutnih študentov. S krajšimi izobraževanji, prilagojenimi njihovim potrebam in željam, Center bogati njihova bazična znanja. V ospredje postavlja teme, kot so okoljsko zavedanje in druge veščine, ki presegajo ozko strokovno področje in širijo obzorja prihodnjih strojnih inženirjev.
Tretji steber, mikrodokazila, je most med Fakulteto za strojništvo in okoljem. Podjetjem in njihovim zaposlenim Center daje priložnost, da s pomočjo pilotnih izobraževanj pridobijo ključna znanja, prilagojena njihovim poklicnim potrebam. Gre za živahno dinamiko, kjer nova spoznanja ne le vznikajo iz akademskega okolja, temveč se tudi aktivno vračajo nazaj na fakulteto, odražajoč potrebe sodobnega trga dela. To ni le prenos znanja; gre za živo vez med univerzitetnim okoljem in realnostjo poklicnega življenja.
Četrti steber je odprto vabilo v raznolik svet znanja, neomejenega s specifičnimi področji. V njegova vrata vstopajo posamezniki, ki želijo nadgraditi svoje znanje, odkriti nove poti ali pa preprosto slediti svoji radovednosti. Center za vseživljenjsko učenje se zavzema za vključenost vseh, ki čutijo hrepenenje po znanju. Njegov Četrti steber predstavlja simbol enotnosti, kjer se srečujejo raznoliki posamezniki, vsak s svojo zgodbo, a vsi združeni v želji po neprestanem odkrivanju in učenju.
V tej viziji, ki jo nosi Center za vseživljenjsko učenje, je ta ne le podpora pri razvoju novih oblik usposabljanj za tiste, ki vstopajo na fakulteto, ampak tudi spremljevalec in mentor tistim, ki so že na poti izobraževanja ter tistim, ki se želijo vrniti z novimi znanji ali se podati v popotovanje za pridobivanjem novih veščin. Fakulteta s Centrom za vseživljenjsko učenje ustvarja prostor, kjer se znanje ne ustavi, temveč nenehno razvija in se prenaša med generacijami, oblikuje kariere ter ustvarja trajnostne mostove med akademskim in poslovnim svetom.  

 

O projektu Green2Eng

O projektu Green2Eng

Projekt Vpeljava podpornega okolja za vseživljenjsko učenje za trajnostno inženirstvo, z akronimom Green2Eng, se izvaja na fakulteti v obdobju od 1. oktobra 2022 do 30. septembra 2025. Trajnostni projekti v resničnem svetu so interdisciplinarni, zato se bodo v okviru pilotnega projekta povezali strokovnjaki Fakultete za strojništvo (FS) in Fakultete za naravoslovje in matematiko (FNM). Cilj je prenesti veščine trajnostnega inženirstva, kot so kritično mišljenje in kritičen odnos do okoljskih problemov, socialne kompetence, komunikacijske in sodelovalne kompetence ter družbeno, gospodarsko in okoljsko odgovornost, v celotno bodočo družbo, še posebej pa v poklicno kariero študentov inženirskih študijev in inženirjev v praksi.
V okviru projekta bo oblikovana interdisciplinarna izobraževalna pot s pomočjo fleksibilnega podpornega okolja za vseživljenjsko učenje za trajnostno inženirstvo. Glavni rezultat pilotnega projekta Green2Eng bo vpeljava sistema podpornega okolja na FS za vseživljenjsko učenje za trajnostno inženirstvo v obliki tečajev s pridobitvijo mikrodokazil. Vsebina tečajev bo prilagojena potrebam gospodarstva, vzpostavljen pa bo tudi mehanizem za hitro prilagajanje trenutnim in prihodnjim potrebam trga dela.

 

Mikrodokazila

Mikrodokazila

Mikrodokazila so zabeleženi rezultati učenja, ki jih posameznik pridobi s kratkotrajnim učenjem in ga opremijo s specifičnim znanjem, veščinami ter kompetencami, usmerjenimi v družbene, osebne in kulturne potrebe trga dela.
Mikrodokazila na univerzitetni ravni so še posebej koristna za posameznike, ki želijo:

  • nadgraditi svoje znanje, ne da bi zaključili celoten visokošolski študij, ali
  • nadgraditi ali prekvalificirati svoje znanje, da bi zadostili potrebam trga dela ali strokovno napredovali po vstopu na trg dela.

Mikrodokazila se lahko vključijo kot manjši del študijskih programov ali se pridobijo s krajšimi samostojnimi izobraževanji, prilagojenimi glede na izkazane potrebe različnih strokovnjakov, vodstvenih delavcev ali združenj delodajalcev, s čimer podpirajo poklicni, akademski ali osebni razvoj posameznikov.

 

Doprinos mikrodokazil

Mikrodokazila predstavljajo ključni mejnik v oblikovanju učenja in pridobivanja znanja, ki bo imel številne pozitivne učinke na družbo v celoti. Njihov doprinos bo zajemal več ključnih vidikov, ki bodo prispevali k razvoju in prilagoditvi izobraževalnih sistemov ter omogočili učinkovitejše odzivanje na potrebe sodobnega trga dela.

Prvič, mikrodokazila bodo igrala ključno vlogo pri nadgradnji in pridobivanju specifičnih znanj ter spretnosti posameznikov. To bo neposredno vplivalo na zmanjšanje vrzeli v spretnostih na trgu dela, kjer se hitro spreminjajoče potrebe podjetij zahtevajo nenehno prilagajanje in pridobivanje novega znanja.

Drugič, mikrodokazila bodo spodbujala vseživljenjsko učenje, ki postaja ključna komponenta v dobi nenehnih sprememb. S tem bodo omogočila posameznikom, ne glede na njihov izhodiščni položaj ali trenutno poklicno pot, nadaljnji razvoj kariere in osebnega znanja.
Tretjič, sistem mikrodokazil bo povečal dostopnost izobraževanja. Ne glede na to, ali gre za tiste, ki že delajo, a želijo nadgraditi svoje znanje, ali za tiste, ki niso nikoli študirali, mikrodokazila bodo omogočila pridobivanje znanj v manjših, prilagojenih oblikah, kar bo omogočilo večji dostop do izobraževanja za vse.

V celoti gledano, mikrodokazila bodo prinesla pozitivne spremembe v izobraževalni krajini, ki bodo odražale potrebe sodobne družbe in trga dela, kar bo prispevalo k bolj prilagodljivemu, dostopnemu in učinkovitemu izobraževanju za vse.

Fakultete  bodo mikrodokazila pripravljale s poudarkom na več ključnih točkah, med drugim:

  • Strokovni razvoj: Razvoj mikrodokazil bo temeljil na stalnem strokovnem razvoju fakultetnih kadrov. S tem se bodo zagotovile najnovejše informacije in pristopi na specifičnih področjih, ki bodo vključeni v mikrodokazila.
  • Analiza potreb trga dela: Fakultete bodo izvajale temeljito analizo potreb trga dela, da bi zagotovile, da so mikrodokazila prilagojena trenutnim zahtevam industrije.
  • Prilagajanje učnih izidov: Učni izidi mikrodokazil bodo skrbno prilagojeni, da bodo odražali specifična znanja in spretnosti, ki jih delodajalci iščejo.
  • Strokovnjaki s praktičnimi izkušnjami: Priprava mikrodokazil bo vključevala strokovnjake s praktičnimi izkušnjami na posameznih področjih, kar bo zagotovilo praktičen pristop k učenju.
  • E-učenje: Fakultete bodo uvajale e-učenje, ki bo omogočalo udeležencem dostop do gradiv in predavanj preko spleta, kar bo povečalo dostopnost in prilagoditev učnega procesa.
  • Uporaba interaktivnih metod: Fakultete bodo uvajale interaktivne metode in orodja, ki bodo poskrbela za sodobne učne izkušnje in pripomogla k učinkovitemu prenosu znanja.

S temi pristopi bodo fakultete zagotavljale, da so mikrodokazila relevantna, kakovostna in usmerjena v strokovni razvoj udeležencev.

 

Ciljne skupine

Mikrodokazila so primerna za različne ciljne skupine:

    tiste, ki niso nikoli študirali (imajo zaključeno srednjo ali poklicno šolo) in že delajo v podjetjih,
    osipnike – tiste, ki niso zaključili študija,
    diplomante (za pridobitev dodatnih specifičnih znanj, direktorji, zaposleni v podjetjih, alumni,..),
    študente (ki bi želeli dodatno pridobiti določena znanja za lažji prehod na trg dela).

 

Kontakt

Kontakt

 

Eneja Kovačič, univ. dipl. ekon., predstojnica Centra za vseživljenjsko učenje

Prostor: B-109
Telefon: +386 2 220 7700
E-pošta:

e.kovacicping@umpong.si

Tadeja Helbl Vela, univ. dipl. medij. kom., samostojna strokovna delavka

Prostor: B-109
Telefon: +386 2 220 7507
E-pošta: tadeja.helblping@umpong.si

 

Facebook
Facebook